On-Demand Webinar

Alles wat de accountant moet weten over de digitale handtekening

Digitaal ondertekenen heeft veel processen in de accountancy gemakkelijker gemaakt. Ook in de op het MKB gerichte accountantspraktijk is de e-handtekening onderdeel geworden van het digitale repertoire. Tegelijk vinden veel accountants het lastig om vast te stellen welke digitale handtekening bij welk document wordt verlangd.

Zoals met elke innovatie is het dus de vraag: wordt de digitale handtekening in de praktijk wel juist ingezet? Voor welk document is welk niveau van digitale ondertekening nodig om zeker te zijn van rechtsgeldigheid? En wat valt er meer aan efficiency te winnen voor accountants? Een sessie voor zowel kantoren die nog moeten beginnen met digitaal onderteken als voor kantoren die al even onderweg zijn.

In deze ondemand webinar gaat Reindert Doorn van Docco in op de praktische kanten van het elektronisch ondertekenen en zal Daan Kahmann van DocuSign een demo tonen van eSignature. Een sessie over de wettelijke regels, de digitale mogelijkheden en waardevolle aandachtspunten.

  • Hoe werkt de elektronische handtekening
  • Wat zijn de verschillende betrouwbaarheidsniveaus en hoe pas je deze toe
  • Het belang van identiteitsverificatie
  • Vier aandachtspunten bij de overgang van papier naar digitaal
  • Ontwikkelingen en trends naar de toekomst

Schrijf je in voor de webinar