Onze reactie op de situatie rondom het Coronavirus

 

Coronavirus

Door Joan Burke, Chief People Officer en Emily Heath, Chief Trust & Security Officer, DocuSign

Update: 10 maart, 2020

Te midden van de veranderende situatie met COVID-19 over de hele wereld, blijft de gezondheid en veiligheid van onze werknemers onze eerste prioriteit.

Ons team is de ontwikkelingen dagelijkse blijven volgen. Gezien de toename van de voorzorgsmaatregelen die worden genomen door regeringen en de particuliere sector over de hele wereld, sluiten wij al onze kantoren wereldwijd tot eind maart.

Vanaf vrijdag 13 maart, lokale tijd, zullen al onze medewerkers (behalve diegene die zijn aangewezen als essentieel personeel) op afstand moeten werken.

Hoewel er op dit moment geen bevestigde ziektegevallen van COVID-19 zijn bij onze werknemers, geloven wij dat door deze stap als bedrijf te nemen, wij een bijdrage leveren om de verspreiding van het virus te helpen verminderen.

Zoals we hieronder hebben gezegd, blijven we ons inzetten om te voldoen aan de behoeften van onze klanten en partners. Ons team zal er voor zorgen dat we op de hoogte blijven van alle ontwikkelen, en we zullen hier dan ook verdere updates delen.

Update: 7 maart, 2020

De veiligheid en gezondheid van onze werknemers, hun families en de gemeenschap staat voorop bij DocuSign. We blijven de wereldwijde ontwikkelingen rondom de COVID-19 (Coronavirus) situatie volgen en monitoren. Gezien het toenemend aantal bevestigde gevallen in de Greater Seattle omgeving, hebben wij de beslissing genomen om ons kantoor in Seattle tot en met eind maart te sluiten en onze werknemers thuis te laten werken (het kantoor in Tokyo is al gesloten). Onze werknemers in de rest van de wereld hebben ook de mogelijkheid om thuis te werken.

Zoals al eerder vermeld, biedt onze infrastructuur de mogelijkheid om deze aanpak te faciliteren en zullen wij ons blijven inzetten om aan de behoeftes van onze klanten en partners te voldoen. Tevens zullen we het grootste gedeelte van onze events en meetings digitaal hosten, hebben we de deelname aan 3rd party evenementen gepauzeerd, en hebben we alle niet-essentiële nationale en internationale reisschema’s geannuleerd. Ons team zal dagelijks bijeenkomen om de situatie in de gaten te houden en we zullen regelmatig updates plaatsen via deze blog.

3 maart 2020

Tijdens de afgelopen dagen heeft het DocuSign team met interne en externe stakeholders samengewerkt om de ontwikkelingen rondom de wereldwijde verspreiding van COVID-19 (Coronavirus) actief te monitoren.

Vorige week hebben wij, mede door de aanhoudende onzekerheid rondom de situatie en de bezorgdheid met betrekking tot reizen en grote bijeenkomsten, besloten om ons klanten- en partnerevenement op 4 maart, DocuSign Momentum, te veranderen in een twee-uur durende livestream.

Sindsdien hebben wij het team dat zich focust op dit probleem uitgebreid, en blijven wij steeds meer informatie verzamelen over de situatie. We zijn bezig met de implementatie van extra maatregelen om de gezondheid en veiligheid van onze medewerkers, hun families en gemeenschap te beschermen. Zo hebben we alle internationale reizen geannuleerd, onze evenementen enkel tot kleine evenementen met lokaal publiek beperkt, en onze medewerkers gevraagd thuis te blijven indien zij griepverschijnselen vertonen (of andere ziekteverschijnselen).

Bovendien geven wij sinds vandaag al onze medewerkers de mogelijkheid om van huis te werken voor ten minste 2 weken. Onze kantoren zullen openblijven zodat medewerkers daar kunnen blijven werken als zij dat willen (dit geldt niet voor Japan, waar ons kantoor gesloten is als gevolg van overheidsregels). De infrastructuur van onze technologie faciliteert deze aanpak. Tevens zullen wij ons blijven inzetten om aan de behoeftes van onze wereldwijde klanten en partners te blijven voldoen.

Ons cross-functionele team zal de situatie blijven monitoren en wij zullen onze aanpak blijven aanpassen zodra er nieuwe informatie beschikbaar is. Wij zullen hier regelmatig updates blijven posten.

photo of Danielle

Author

Danielle Elbertse

Marketing Specialist

Published
Share this post