Het “nieuwe normaal” en wat dit betekent voor de manier waarop we werken

COVID-19 zal hoogstwaarschijnlijk langer impact hebben op de manier waarop we werken dan enkel tijdens de “lockdown” periode. En nu de overheid weer nieuwe regels implementeert, zullen we ons moeten aanpassen aan het “nieuwe normaal”. Dit zal dan ook een impact hebben op ons privéleven en werk; en niet alleen waar we werken, maar ook de manier waarop we werken.

Nu volledige bedrijven hun processen aanpassen aan het werken op afstand, willen wij bedrijven ondersteunen zodat zij kunnen blijven werken en functioneren. Op donderdag 14 mei hebben wij MomentumLive Europe 2020 gehost, een online evenement waarin we de focus leggen op wat nu belangrijk is: het ondersteunen van elk bedrijf en individu in de huidige situatie en het overwinnen van moeilijke uitdagingen.

 Bekijk nu de on-demand versie van MomentumLive

Terwijl er veel onzekerheid is over de impact die COVID-19 op lange termijn zal hebben, is dit wat organisaties nu kunnen doen om zich aan te passen aan het “nieuwe normaal”:

1. Elektronische handtekeningen

Overeenkomsten zijn cruciaal tijdens het zakendoen. Met volledige bedrijven die nu op afstand moeten werken, is de traditionele ‘natte handtekening’ niet meer praktisch of zelfs niet meer mogelijk. Het is niet meer mogelijk om met een stapel papier naar een kantoor te gaan en te vragen of er “hier, hier en hier” getekend kan worden.

Gelukkig kan DocuSign eSignature makkelijk ingezet worden om op afstand werken makkelijker te maken. Het geeft je de vrijheid om documenten elektronisch te ondertekenen en terug te sturen, waar en wanneer dan ook.

DocuSign eSignature:

  • is makkelijk en veilig in gebruik
  • is rechtsgeldig 
  • creëert een heldere, digitale audittrail
  • verbetert tijdmanagement en efficiëntie

Gedurende deze crisis hebben we de positieve impact van eSignature goed kunnen zien. We ondersteunen ziekenhuizen, klinieken en andere zorgproviders en zorgen ervoor dat zij onderling geen papieren meer hoeven uit te wisselen, waardoor fysiek contact niet meer nodig is. Ontdek hoe DocuSign eSignature verschillende typen bedrijven helpt door onze toegewijde COVID-19 pagina te bezoeken.   

2. Bulk Send 

DocuSign Bulk Send is een mogelijkheid binnen eSignature en is cruciaal gebleken tijdens deze crisis. Het geeft je het krachtige vermogen om hetzelfde document eenvoudig ter ondertekening naar duizenden verschillende ontvangers te versturen. Dit is zeer belangrijk voor veel organisaties. Zo hebben financiële instellingen in het VK met behulp van Bulk Send CBILS overeenkomsten voor leningen in grote hoeveelheden uit kunnen sturen.   

3. Identify

Een andere belangrijke oplossing is DocuSign Identify. Het biedt de mogelijkheid om verschillende partijen die bij een transactie betrokken zijn, te kunnen identificeren. Dit kan onder andere door het verifiëren van door de overheid uitgegeven ID bewijzen en Europese eID’s - allemaal mogelijk op afstand.  

Momenteel ondersteunen we verschillende soorten bedrijven, waaronder financiële organisaties die strikte transacties van hoge waarde verwerken en waar de identificatie en ondertekening normaal gesproken op locatie plaats moet vinden. Door DocuSign Identify te implementeren, kunnen deze bedrijven zonder problemen de identiteit van klanten verifiëren en zaken blijven doen.

4. Contract Lifecycle Management

De levenscyclus voor en na het ondertekenen wordt vaak handmatig beheerd. Dit is echter een stuk moeilijker nu veel werknemers vanuit huis werken en vaak geen toegang tot printers en scanners hebben. DocuSign CLM (Contract Lifecycle Management) geeft organisaties de mogelijkheid om hun overeenkomstenproces te stroomlijnen door analoge, manuele processen om te zetten naar een digitale, geautomatiseerde workflow. 

Deze oplossing geeft bedrijven de mogelijkheid om op afstand overeenkomsten inhoudelijk af te stemmen en aanpassingen eenvoudig goed te keuren. DocuSign CLM:

  • Versnelt snelheid waarop we zakendoen
  • Vergroot de naleving
  • Verbetert de efficiëntie van medewerkers
Meer informatie over hoe DocuSign organisaties helpt tijdens de coronacrisis

Momentum Live Europe 2020

Bij DocuSign zetten wij ons in om belangrijke overeenkomsten sneller af te kunnen sluiten voor onder andere de gezondheidszorg, hulpdiensten, het onderwijs, het uitgeven van leningen aan kleine bedrijven, vanuit huis werken en op afstand zakendoen. Wij focussen ons op wat er het meest toe doet: bedrijven en individuen helpen zich aan te passen aan de huidige situatie en de crisis samen te overwinnen.

Tijdens MomentumLive 2020 zullen we dan ook in gesprek gaan met Europese bedrijven die zich aanpassen aan het “nieuwe normaal” op manieren die er niet alleen voor zorgen dat zij zaken kunnen blijven doen, maar ook:

  • Kosten kunnen verlagen
  • Resultaten kunnen versnellen

De toekomst van het bedrijfsleven zal vast en zeker niet meer zijn zoals het was. Zo verwachten we meer flexibiliteit in hoe werknemers hun werk gedaan krijgen - en een verminderde noodzaak voor face-to-face interactie. Leer hoe je nieuwe technologieën kunt omarmen om jezelf voor te bereiden, aan te passen en positioneren om zo huidige en toekomstige uitdagingen te overwinnen. 

Bekijk nu de on-demand versie van MomentumLive

Het 60-minuten durende evenement bespreekt aan de hand van gastsprekers Santander, Schneider Electric, TeleDoctor24 en Generali, alsmede van DocuSign’s experts, onderwerpen zoals:

  • best practices en use cases
  • live demo’s 
  • De voorbereiding op toekomstige uitdagingen en het "nieuwe normaal"

Raak geïnspireerd door wat andere bereiken met DocuSign. Zolang we samenwerken, kunnen we dit overwinnen. 

Bekijk nu de on-demand versie van MomentumLive en ontdek een weg naar snellere, efficiëntere manieren om zaken te doen.

photo of Danielle
Auteur
Danielle Elbertse
Marketing Specialist
Gepubliceerd