Ondertekenen én betalen met DocuSign Payments

Veel bedrijven moeten binnen een contractproces naast handtekeningen ook betalingen verzamelen. Vaak worden deze stappen gescheiden van elkaar uitgevoerd, maar dit zorgt voor een onsamenhangend proces: meer dan 65% van de door ons ondervraagde ondernemingen* heeft bij het sluiten van zo’n tweeledige overeenkomst te kampen met betalingsachterstanden of slaagt er zelfs helemaal niet in facturen betaald te krijgen. Een contractproces dat op deze manier is opgebouwd verspilt kostbare tijd, zorgt voor een slechte klantervaring en is daarnaast gevoelig voor fouten.

Het is belangrijk om niet tot de 20% van de bedrijven te behoren die meer dan 10 uur per week besteedt aan het najagen van betalingen. Vermijd daarom hoge kosten en tijdsverspilling met DocuSign Payments, waarmee je handtekeningen én betalingen in één eenvoudige stap kunt verzamelen.

Als je dit leest besteed je waarschijnlijk veel tijd aan het handmatig traceren van betalingen en aanbetalingen nadat je klanten hun handtekening onder een overeenkomst hebben gezet. Vooral als je voor een kleinere onderneming werkt en verschillende petten op hebt, is je tijd beperkt - en als je succes wilt boeken is elke minuut en elke geïnde betaling is van cruciaal belang.

DocuSign Payments heeft veel use-cases. Klanten gebruiken DocuSign Payments bijvoorbeeld voor hun verzekeringspolissen, verkoopvoorstellen en lidmaatschapscontracten. Voordat bedrijven DocuSign Payments gebruikten, verzamelden veel van onze klanten betalingen door ouderwetse cheques per post of door telefonisch om creditcardgegevens te vragen. Maar van deze handmatige en tijdrovende processen hebben ze snel afscheid kunnen nemen door middel van DocuSign Payments.

“Voordat we DocuSign Payments gebruikten, waren we een hele dag - bijna acht uur - bezig met het verzamelen van handtekeningen en betalingen voor onze overeenkomsten. We hoeven nu niet meer op cheques te wachten. Het verandert niets aan onze manier van werken, maar het versnelt onze zaken alleen maar” aldus Rob Martinek, directeur van Martinek Insurance Services in Nashville, TN.

Met DocuSign Payments kun je direct betaald krijgen - op het moment dat klanten de overeenkomst ondertekenen - en voorkom je vertragingen en verspilde tijd bij het innen van verschuldigde bedragen. Tot nu toe is meer dan €800 miljoen verwerkt met DocuSign Payments.

Bij de lancering zijn we een partnerschap aangegaan met Stripe, het wereldwijde betalingsplatform, zodat je de belangrijkste creditcards/debetkaarten, Apple Pay en Google Pay kunt accepteren. 

Vanaf nu kunnen klanten ook via een SEPA overschrijving betalen (compatibel met EUR). Met SEPA Payments for Stripe kun je je ondertekenaars in staat stellen betalingen in euro te verrichten via hun internationale bankrekeningnummer (IBAN). DocuSign integreert niet alleen met Stripe, maar ook met andere betalingsgateways, waaronder: Authorize.net, Braintree, Cybersource, Elavon en Zuora.

Met DocuSign kun je eenvoudig een overeenkomst ter ondertekening en betaling te verzenden:

  1. Met slechts een paar klikken verbind je je DocuSign-account met Stripe (eenmalige installatie!)
  2. Sleep het verzoek “Betalingen” naar de overeenkomst
  3. Specificeer de details van je betalingsverzoek en klik op “Verzenden”

De ondertekenaars van de overeenkomst ontvangen een e-mail met de melding dat zij de overeenkomst moeten ondertekenen en betalen.

Ze klikken vervolgens op een link die de overeenkomst veilig opent in de DocuSign cloud - rechtstreeks vanaf hun laptop, mobiele telefoon of tablet. Ondertekenaars kunnen snel, gemakkelijk en veilig:

  1. Alle verplichte velden van de overeenkomst invullen
  2. De overeenkomst ondertekenen
  3. Betalen met creditcard, SEPA overschrijving, Apple Pay of Google Pay

Zo eenvoudig is DocuSign Payments.

SEPA betalingen voor Stripe

SEPA (of Single Euro Payments Area) wordt gebruikt om bankoverschrijvingen te vereenvoudigen en biedt een snelle, veilige en gestandaardiseerde manier om betalingen te verrichten en te ontvangen. SEPA stelt bedrijven in staat overschrijvingen via automatische afschrijving en automatische creditering naar andere landen uit te voeren via één bankrekening binnen een uniform geheel van regels.

Gepubliceerd