Privacybeleid
Ingangsdatum: 1 januari 2020
Bij DocuSign is privacy een prioriteit. In dit Privacybeleid wordt uiteengezet hoe DocuSign, Inc. en haar bedrijvengroep ("ons", "onze" of "we/wij") persoonlijke informatie verzamelen en gebruiken van klanten en andere personen (gezamenlijk "u") die toegang hebben tot of gebruik maken van onze websites, waaronder docusign.com en docusign.net, onze mobiele applicaties, onze web client of professional client en/of een van onze andere sites, producten of diensten die een koppeling naar dit Privacybeleid bevatten (de "Diensten"). Door gebruik te maken van onze Diensten, begrijpt u dat wij uw persoonlijke informatie zullen verzamelen en gebruiken zoals beschreven in dit Privacybeleid.
Als u of uw organisatie een individuele overeenkomst met ons heeft, kan die overeenkomst privacyvoorwaarden bevatten die ook van toepassing zijn op de persoonlijke informatie die u aan ons verstrekt in het kader van die overeenkomst. Gelieve de voorwaarden in die overeenkomst te lezen, aangezien deze anders of restrictiever kunnen zijn dan de voorwaarden in dit Privacybeleid.
Dit Privacybeleid is niet van toepassing op websites en apps van derden die u mogelijk gebruikt, met inbegrip van websites en apps waarnaar in onze Diensten wordt gelinkt. U dient de voorwaarden en het beleid voor websites en apps van derden te lezen voordat u op een link klikt.
De kernproducten en -diensten van DocuSign helpen gebruikers om digitale of elektronische transacties te creëren, uit te voeren en de geldigheid ervan aan te tonen, zoals het elektronisch ondertekenen van een contract voor mobiele telefoondiensten of het plaatsen van een digitale handtekening op een leningsaanvraag. Als onderdeel van onze Diensten willen gebruikers dat wij informatie verzamelen en registreren die de partijen helpt de geldigheid van de transacties te bewijzen. Deze informatie omvat de personen die betrokken zijn bij de transacties en de apparaten die deze personen gebruiken.
Wij raden u aan dit Privacybeleid volledig te lezen om er zeker van te zijn dat u volledig geïnformeerd bent. Als u echter een sectie van dit Privacybeleid wilt bekijken, raadpleeg dan de onderstaande tabel.
1. Hoe we persoonlijke informatie verzamelen
U hebt de keuze of u onze sites bezoekt, onze apps installeert of ons persoonlijke informatie verstrekt. Als u ons echter bepaalde persoonlijke informatie niet verstrekt, is het mogelijk dat u sommige delen van onze Diensten niet kunt gebruiken. Als u bijvoorbeeld geen elektronische handtekening invoert, dan kunt u bepaalde elektronische documenten op onze Dienst niet ondertekenen. Voor keuzes die u mogelijk heeft, zie Sectie 5 van dit Privacybeleid.
Persoonlijke informatie die we van u verzamelen. U verstrekt ons persoonlijke informatie over uzelf wanneer u:
-
Zich registreert of inlogt op uw account
-
Een elektronisch document opstelt, ondertekent of bekijkt
-
Uw gebruikersprofiel aanmaakt of bewerkt
-
Contact opneemt met de klantendienst
-
Reageert op onze blogs of op gemeenschapsforums
U verstrekt ons ook persoonlijke informatie over anderen wanneer u delen van onze Diensten gebruikt, zoals wanneer u:
-
Een elektronische transactie begint of eraan deelneemt, zoals een enveloppe binnen DocuSign Signature
-
Informatie deelt in een Kamer
-
Anderen als lid toevoegt aan een bestaande account
-
Opmerkingen plaatst
-
Vrienden aanbrengt
Uw belangrijkste keuze voor dit soort persoonlijke informatie is eenvoudigweg het niet verstrekken ervan, bijvoorbeeld door geen profiel aan te maken of geen opmerkingen te plaatsen in een blog. Voor andere keuzes die u mogelijk heeft, zie Sectie 5 van dit Privacybeleid.
Voorbeelden van de categorieën van persoonlijke informatie die u verstrekt zijn:
-
Identificatoren: naam, e-mailadres, postadres, telefoonnummer of elektronische handtekening.
-
Commerciële informatie: facturatie-informatie, gekochte producten of diensten.
-
Geolocatie: fysieke locatie.
Persoonlijke informatie die we automatisch verzamelen. We verzamelen automatisch persoonlijke informatie van u en uw apparaten wanneer u onze Diensten gebruikt, zelfs wanneer u onze sites of apps bezoekt zonder in te loggen. Voor keuzes die u mogelijk heeft over welke informatie we automatisch verzamelen, zie Sectie 5 van dit Privacybeleid.
De categorieën van persoonlijke informatie die we automatisch verzamelen omvatten:
-
Apparaat, gebruiksinformatie en transactiegegevens. We verzamelen persoonlijke informatie over hoe u onze Diensten gebruikt en over de computers of andere apparaten, zoals mobiele telefoons of tablets, die u gebruikt om toegang te krijgen tot onze Diensten. Enkele voorbeelden hiervan zijn:
-
IP-adres
-
Precieze geolocatie-informatie waartoe u onze apps toegang geeft (meestal vanaf uw mobiele apparaat)
-
Unieke apparaatidentificatoren en apparaatkenmerken, zoals besturingssysteem en browsertype
-
Gebruiksgegevens, zoals: webloggegevens, verwijzings- en exitpagina's en URL's, type platform, aantal klikken, domeinnamen, landingspagina's, bekeken pagina's en inhoud en de volgorde van die pagina's, de hoeveelheid tijd die u op bepaalde pagina's hebt doorgebracht, de datum en het tijdstip waarop u onze Diensten hebt gebruikt, de frequentie van uw gebruik van onze Diensten, foutlogs en andere soortgelijke informatie
-
Transactiegegevens, zoals: namen en e-mailadressen van partijen bij een transactie, onderwerpregel, geschiedenis van acties die personen ondernemen bij een transactie (bijv. beoordelen, ondertekenen, inschakelen van functionaliteiten) en persoonlijke informatie over die personen of hun apparaten, zoals naam, e-mailadres, IP-adres en authenticatiemethoden
-
-
Cookies en aanverwante technologieën. We kunnen gebruik maken van cookies, zijnde tekstbestanden met kleine hoeveelheden informatie die op uw apparaat worden gedownload ("Cookies"), of aanverwante technologieën, zoals webbakens, lokale gedeelde objecten en tracking-pixels om informatie op te slaan of te verzamelen. We staan ook toe dat anderen gebruik maken van Cookies binnen de Diensten zoals hieronder beschreven. Cookies kunnen uw voorkeuren en uw gebruikersnaam opslaan en helpen om gepersonaliseerde advertenties weer te geven.
-
Analyses. We maken gebruik van diensten zoals Google Analytics en Mixpanel. Deze gebruiken Cookies om gebruiksgegevens te verzamelen en ons te helpen leren hoe mensen onze Diensten gebruiken, zoals de pagina's die ze bezoeken en voor hoe lang en de website of pagina waarop ze zich bevonden voordat ze naar een DocuSign-website kwamen.
-
Gepersonaliseerde reclame.
-
Advertenties voor andere producten & diensten. Derden wiens producten of diensten op onze Diensten worden aangeboden, kunnen Cookies op uw computer of ander apparaat plaatsen of lezen om informatie te verzamelen. Ze doen dit om (i) reclame te personaliseren en aan te bieden op basis van informatie zoals eerdere bezoeken aan onze Diensten en andere sites; en (ii) het aantal aangeboden advertenties en de reacties op die advertenties te melden;
-
Advertenties voor onze producten en Diensten. We kunnen ook gebruik maken van diensten zoals Google, AdRoll en Appnexus om gepersonaliseerde advertenties over onze producten en Diensten aan u weer te geven op onze Diensten en elders. Wij staan deze derden toe om hun eigen cookies te gebruiken en er toegang toe te krijgen op uw computer of een ander apparaat of andere apparaten die u gebruikt om toegang te krijgen tot onze Diensten. Wij hebben geen toegang tot deze cookies of aanverwante technologieën en dit Privacybeleid heeft geen betrekking op het gebruik van deze cookies en aanverwante technologieën.
-
-
Voor de keuzes die u hebt met betrekking tot Cookies en aanverwante technologieën, zie Sectie 5 van dit Beleid. Voor aanvullende informatie over cookies en aanverwante technologieën verwijzen wij u naar onze Cookies Kennisgeving (https://www.docusign.com/company/cookie-policy).
Informatie die we verzamelen van andere bronnen. We kunnen persoonlijke informatie over u verzamelen van anderen, zoals:
-
Externe bronnen. Voorbeelden van externe bronnen zijn marketeers, partners, onderzoekers, gelieerde ondernemingen (zoals bedrijven die verbonden zijn met DocuSign), dienstverleners en anderen waar zij wettelijk toegestaan zijn om uw persoonlijke informatie met ons te delen. Als u zich bijvoorbeeld op een andere website registreert voor onze Diensten, kan de website uw persoonlijke informatie aan ons verstrekken.
-
Andere klanten. Andere klanten kunnen ons uw persoonlijke informatie geven. Als een klant bijvoorbeeld wil dat u een elektronisch document in onze Diensten ondertekent, zal hij of zij ons uw e-mailadres en naam geven.
-
Persoonlijke informatie uit verschillende bronnen combineren. We kunnen de persoonlijke informatie die we van andere bronnen ontvangen combineren met persoonlijke informatie die we van u (of uw apparaat) verzamelen en deze gebruiken zoals beschreven in dit Privacybeleid.
Persoonlijke informatie die we verzamelen en verwerken namens klanten. Wanneer onze klanten gebruik maken van onze Diensten, verwerken en bewaren wij bepaalde persoonlijke informatie namens hen als gegevensverwerker. In DocuSign Signature bijvoorbeeld, wanneer een klant (of de Geautoriseerde Gebruikers van de klant) contracten of andere documenten uploadt voor controle of ondertekening, treden wij op als gegevensverwerker en verwerken wij de documenten namens de klant en in overeenstemming met zijn of haar instructies. In die gevallen is de klant de verwerkingsverantwoordelijke en is hij of zij verantwoordelijk voor de meeste aspecten van de verwerking van de persoonlijke informatie. Als u vragen of zorgen heeft over de manier waarop persoonlijke informatie in deze gevallen wordt verwerkt, met inbegrip van de manier waarop u uw rechten als betrokkene kunt uitoefenen, raden wij u aan contact op te nemen met de klant.
Wij verzamelen uw persoonlijke informatie om onze Diensten te leveren en te verbeteren en om reclame en marketing te ondersteunen. Zie Sectie 2 Gebruik van persoonlijke informatie voor bijkomende informatie.
Wij kunnen uw persoonlijke informatie delen met derden zoals voorzien in Sectie 3 Delen van persoonlijke informatie.
2. Gebruik van persoonlijke informatie
In het algemeen verzamelen, gebruiken, bewaren en verwerken wij uw persoonlijke informatie om onze Diensten te leveren, om ze te repareren en te verbeteren, om nieuwe Diensten te ontwikkelen en om onze bedrijven en hun producten en Diensten te verkopen. Hier zijn enkele voorbeelden van hoe we de persoonlijke informatie die we verwerken, gebruiken:
-
U voorzien van de Diensten en producten die u aanvraagt en betalingen innen
-
U documenten over onze relatie toesturen, ook voor aankopen of andere evenementen
-
Functionaliteiten, producten of speciale evenementen aanbieden per e-mail of telefoon of u marketingcommunicatie sturen over producten en diensten van derden waarvan wij denken dat ze voor u interessant kunnen zijn
-
Details vastleggen over wat er gebeurt met elektronische documenten, zoals wie ze bekeken of ondertekend heeft, de gebruikte apparaten en wanneer deze gebeurtenissen zich voordoen
-
Loterijen, wedstrijden en verwijzingsprogramma's organiseren
-
Content en gepersonaliseerde reclame kiezen en leveren, en de marketing en reclame van onze Diensten ondersteunen
-
Gegevens over onze gebruikers en hun gebruik van onze Diensten aanmaken en evalueren
-
Wijzigingen in onze Diensten testen en nieuwe functionaliteiten en producten ontwikkelen
-
Problemen die u met onze diensten ondervindt oplossen, met inbegrip van het beantwoorden van ondersteuningsvragen en het oplossen van geschillen
-
Het Dienstenplatform beheren, met inbegrip van ondersteunende systemen en beveiliging
-
Voorkomen van, onderzoeken van en reageren op: fraude, ongeoorloofde toegang tot of gebruik van onze Diensten, schending van voorwaarden en beleid, of ander onrechtmatig gedrag
-
Voldoen aan wettelijke verplichtingen
-
Voldoen aan wettelijke bewaartermijnen
Ander gebruik. We kunnen de persoonlijke informatie die we verzamelen combineren ("aggregeren") of stukjes persoonlijke informatie verwijderen ("anonimiseren") om de identificatie van een gebruiker of apparaat te beperken of te voorkomen om te helpen met doelstellingen als onderzoek en marketing. Dit Privacybeleid is niet van toepassing op ons gebruik van dergelijke geaggregeerde of geanonimiseerde informatie.
Rechtsgrond voor de verwerking van uw persoonlijke informatie. Als de Europese wetgeving inzake gegevensbescherming van toepassing is en DocuSign als verwerkingsverantwoordelijke optreedt, is onze rechtsgrond voor het verzamelen en gebruiken van de persoonlijke informatie die in dit Privacybeleid wordt beschreven afhankelijk van de betreffende persoonlijke informatie en de specifieke context waarin we deze verzamelen of gebruiken.
Normaal gesproken verzamelen of gebruiken we persoonlijke informatie van u of anderen wanneer we uw toestemming hebben om dit te doen, wanneer we de persoonlijke informatie nodig hebben om een contract met u uit te voeren of wanneer de verwerking in ons rechtmatige belang is en niet ondergeschikt is aan uw belangen op het gebied van gegevensbescherming of fundamentele rechten en vrijheden. In sommige gevallen hebben we een wettelijke verplichting om persoonlijke informatie te verzamelen of te bewaren of hebben we de persoonlijke informatie nodig om uw vitale belangen of die van een andere persoon te beschermen. Bijvoorbeeld, wanneer we:
-
Persoonlijke informatie gebruiken om een account aan te maken en te beheren, hebben we die nodig om relevante Diensten te kunnen leveren.
-
Gegevens verzamelen en vastleggen die verband houden met het gebruik van een digitaal certificaat of een digitale handtekening, dan is dat om te voldoen aan de regelgeving.
-
Namen en e-mailadressen gebruiken voor e-mailmarketingdoeleinden, doen we dat met uw toestemming (die u te allen tijde kunt intrekken).
-
Gebruiksgegevens verzamelen en analyseren om onze Diensten te verbeteren, baseren we ons daarbij op ons rechtmatige belang om onze Diensten te beschermen en te verbeteren.
Als u vragen hebt of meer informatie nodig hebt over de rechtsgrond op basis waarvan wij uw persoonlijke informatie verzamelen en gebruiken, neem dan contact met ons op via de contactgegevens in Sectie 10 van dit Privacybeleid.
3. Delen van persoonlijke informatie
Wij geven uw persoonlijke informatie niet door aan derden op een manier die als een verkoop zou worden beschouwd volgens de toepasselijke wetgeving.
Wij delen persoonlijke informatie als volgt:
-
Dienstverleners. We delen uw persoonlijke informatie met andere bedrijven die we gebruiken om onze Diensten te ondersteunen. Deze bedrijven leveren diensten zoals intelligente zoektechnologie, intelligente analyses, reclame, authenticatiesystemen, incasso, fraudedetectie en klantenondersteuning. We hebben contracten met onze dienstverleners die de bescherming en het juiste gebruik van uw persoonlijke informatie regelen.
-
Gelieerde ondernemingen. We kunnen uw persoonlijke informatie delen met andere bedrijven die een gemeenschappelijke eigenaar hebben of onder gemeenschappelijk zeggenschap staan met DocuSign. Deze bedrijven gebruiken uw persoonlijke informatie zoals beschreven in dit Privacybeleid.
-
Marketing partners. We kunnen uw persoonlijke informatie delen met sponsors van evenementen, webinars of loterijen waarvoor u zich registreert of met andere partijen waarmee we gezamenlijke marketingactiviteiten kunnen uitvoeren.
-
Publieke of overheidsinstellingen. We kunnen uw persoonlijke informatie delen om de toepasselijke wetgeving te volgen of om te reageren op een juridische procedure (zoals een dagvaarding). We kunnen uw persoonlijke informatie ook delen wanneer er bedreigingen zijn voor de fysieke veiligheid van een persoon, schendingen van dit Privacybeleid of andere overeenkomsten of om de wettelijke rechten van derden te beschermen, met inbegrip van onze werknemers, gebruikers of het publiek. Voor meer informatie kunt u onze Wetshandhavingsrichtlijnen raadplegen (https://www.docusign.com/legal/law-enforcement).
-
Zakelijke transacties. Wij kunnen uw persoonlijke informatie delen tijdens een zakelijke transactie zoals een fusie of verkoop van onze activa of als onderdeel van de due diligence voor dergelijke beoogde transacties. Als er een zakelijke transactie plaatsvindt, zullen wij u op de hoogte stellen van eventuele wijzigingen in de controle over uw persoonlijke informatie, evenals van de keuzes die u mogelijk hebt.
-
Toestemming. We kunnen uw persoonlijke informatie op andere manieren delen als u ons daarom heeft gevraagd of als u toestemming heeft gegeven. Met uw toestemming publiceren we bijvoorbeeld gebruikersgetuigenissen die u kunnen identificeren.
Uw persoonlijke informatie kan ook worden gedeeld zoals hieronder beschreven:
-
Andere gebruikers. Wanneer u anderen toestemming geeft om content in uw account te raadplegen, te gebruiken of te bewerken, delen wij die content met hen. Als u bijvoorbeeld een enveloppe naar anderen stuurt ter beoordeling of ter ondertekening, stellen wij de inhoud van de enveloppe aan hen ter beschikking.
-
Derden. Wanneer u een betaling doet aan een andere gebruiker binnen onze Diensten, delen wij de gegevens van uw betaalmethode met de door u of de andere gebruiker geselecteerde derde-betalingsverwerker.
-
Openbare informatie.
-
Door de gebruiker gegenereerde content. Wanneer u opmerkingen maakt op onze blogs of op onze gemeenschapsforums, kan deze informatie ook door anderen worden gelezen, verzameld en gebruikt.
-
Profielinformatie. Wanneer u een DocuSign-profiel aanmaakt, kunnen andere DocuSign-gebruikers uw profielinformatie bekijken. Als u deze informatie privé wilt maken, ga dan naar uw accountinstellingen.
-
-
Uw werkgever of organisatie. Wanneer u een account of gebruikersfunctie aanmaakt met een e-mailadres dat aan u is toegewezen als werknemer, contractant of lid van een organisatie, zoals uwnaam@uwwerkgever.com of uwnaam@nonprofit.org, kan die organisatie (als het om een DocuSign-klant met bepaalde functionaliteiten gaat) uw account vinden en bepaalde acties ondernemen die van invloed kunnen zijn op uw account.
4. Bewaren van persoonlijke informatie
Wij bewaren uw persoonlijke informatie niet langer dan nodig is voor de doeleinden waarvoor deze wordt verwerkt. De duur van de periode gedurende welke wij persoonlijke informatie bewaren is afhankelijk van de doeleinden waarvoor wij deze verzamelen en gebruiken en/of zoals vereist om te voldoen aan de van toepassing zijnde wetgeving. Wanneer er technische beperkingen zijn die verwijdering of anonimisering verhinderen, beschermen we persoonlijke informatie en beperken we het actieve gebruik ervan.
Zie Sectie 5 voor keuzes over het opslaan van uw persoonlijke informatie.
5. Uw keuzes
Deze sectie beschrijft veel van de acties die u kunt ondernemen om de verzameling of het gebruik van uw persoonlijke informatie te wijzigen of te beperken.
-
Profiel. U bent niet verplicht een profiel in te vullen. Als u dat doet, heeft u toegang tot deze persoonlijke informatie en kunt u deze nakijken. Als persoonlijke informatie onjuist of onvolledig is, kunt u wijzigingen aanbrengen in uw accountinstellingen.
-
Marketingberichten. U kunt zich afmelden voor de e-mailmarketingberichten die wij sturen. U kunt zich afmelden voor deze berichten door te klikken op de "afmelden" link in het e-mailbericht of u kunt zich hier (https://pref.docusign.com/preference-center) afmelden. Houd er rekening mee dat we u een bericht kunnen sturen om te bevestigen dat u zich wilt afmelden. Als u een geregistreerde gebruiker van onze Diensten bent, of als u transacties met ons hebt uitgevoerd, kunnen we transactie- of relatieberichten (bijvoorbeeld het ondertekenen van kennisgevingen of accountkennisgevingen) blijven versturen nadat u zich hebt afgemeld voor marketingberichten. Als u uw telefoonnummer wilt laten toevoegen aan onze interne Do-Not-Call lijst om u af te melden voor telemarketing-berichten, neem dan contact met ons op via https://support.docusign.com/SAR. Vermeld uw voornaam, achternaam, bedrijf en telefoonnummer. U kunt ons ook tijdens een telemarketinggesprek laten weten dat u niet opnieuw gebeld wilt worden voor telemarketingdoeleinden.
-
Cookies en andere verwante technologie. U kunt cookies weigeren via de instellingen van uw browser. Als u cookies weigert, is het echter mogelijk dat u sommige delen van onze Diensten niet kunt gebruiken.
-
Om de manier waarop Google Analytics uw persoonlijke informatie verzamelt en gebruikt te wijzigen, kunt u de Google Analytics Opt-Out Browser Add-On installeren door hier (https://tools.google.com/dlpage/gaoptout) te klikken. Voor de opt-out van Mixpanel, klik hier (https://mixpanel.com/optout/).
-
Om gebruik te maken van de keuzemogelijkheden voor gepersonaliseerde reclame, kunt u de volgende sites bezoeken (houd er rekening mee dat u mogelijk nog steeds reclame-content ontvangt, maar dat deze niet op u is afgestemd en dat DocuSign geen controle heeft over deze diensten, die door derden worden aangeboden):
-
Consumer Opt-Out Link van Network Advertising Initiative (http://optout.networkadvertising.org/?c=1#!/)
-
Consumer Opt-Out Link van Digital Advertising Alliance (http://optout.aboutads.info/?c=2#!/)
-
Reclamekeuzemogelijkheden van TRUSTe (http://preferences-mgr.truste.com/)
-
Google Ad Instellingen (https://adssettings.google.com/authenticated)
-
Lees voor uw mobiele apparaten de handleiding van uw besturingssysteem.
-
-
Wij erkennen of reageren niet op door de browser geïnitieerde Do Not Track-signalen.
-
Voor meer informatie over Cookies, Reclame en Keuzemogelijkheden, raadpleeg onze Cookiekennisgeving (https://www.docusign.com/company/cookie-policy).
-
Informatie over het apparaat en het gebruik. Als u niet wilt dat wij de locatie van uw apparaat zien, kunt u het delen van de locatie op uw apparaat uitschakelen, de privacyinstellingen van uw apparaat wijzigen of het delen van de locatie in uw browser weigeren.
-
Uw account sluiten. Als u uw account wilt sluiten, log dan in op uw account en pas uw plan aan. Voor meer informatie, klik hier (https://support.docusign.com/en/articles/How-do-I-cancel-or-downgrade-my-account).
-
Klachten. Wij zetten ons in voor het oplossen van geldige klachten over uw privacy en het verzamelen of gebruiken van uw persoonlijke informatie. Voor vragen of klachten over onze praktijken of ons Privacybeleid kunt u contact met ons opnemen via privacy@docusign.com.
6. Privacy van kinderen
Onze Diensten zijn niet bedoeld voor en worden niet verkocht aan personen onder de leeftijd van 16 jaar ("minderjarigen"). We verzamelen of vragen niet bewust om persoonlijke informatie van minderjarigen. We staan niet bewust toe dat minderjarigen gebruik maken van onze Diensten. Als u een minderjarige bent, maak dan geen gebruik van onze Diensten en stuur ons uw persoonlijke informatie niet. We verwijderen persoonlijke informatie waarvan we vernemen dat die van een minderjarige is verzameld zonder geverifieerde ouderlijke toestemming. Neem contact met ons op via https://support.docusign.com/SAR als u denkt dat we mogelijk persoonlijke informatie hebben van of over een minderjarige.
7. Uw privacyrechten
U kunt bepaalde rechten hebben met betrekking tot uw persoonlijke informatie, afhankelijk van de lokale wetgeving inzake gegevensbescherming. Deze rechten kunnen onder meer de volgende zijn:
-
U kunt de persoonlijke informatie verbonden aan uw account te allen tijde raadplegen en nakijken door hier (https://support.docusign.com/en/guides/ndse-user-guide-manage-your-identity)/te klikken. U kunt ook de volgende informatie opvragen: hoe we uw persoonlijke informatie verzamelen en gebruiken en waarom; de betrokken categorieën van persoonlijke informatie; de categorieën van ontvangers van uw persoonlijke informatie; hoe we uw persoonlijke informatie hebben ontvangen en de bron ervan; ons zakelijk doel voor het gebruik van uw persoonlijke informatie; en hoe lang we uw persoonlijke informatie gebruiken of opslaan of de manier waarop we de relevante bewaartermijnen bepalen.
-
U heeft het recht om uw persoonlijke informatie te corrigeren.
-
In bepaalde situaties kunt u ons vragen uw persoonlijke informatie te verwijderen/wissen of te stoppen met het gebruik ervan (en bezwaar te maken tegen het gebruik van uw persoonlijke informatie) of uw persoonlijke informatie te exporteren.
-
Wanneer wij een beroep doen op uw toestemming om uw persoonlijke informatie te verwerken, hebt u het recht om uw toestemming te weigeren en/of, indien deze werd gegeven, om uw toestemming te allen tijde in te trekken. Dit heeft geen invloed op de rechtmatigheid van de verwerking voorafgaand aan de intrekking van uw toestemming. U kunt te allen tijde verzoeken dat wij uw persoonlijke informatie niet langer gebruiken voor direct marketing doeleinden. Zie Sectie 5 van ons Privacybeleid voor meer informatie over uw keuzemogelijkheden.
-
U hebt het recht om ons aanwijzingen te geven over het gebruik, de opslag en de verwijdering van uw persoonlijke informatie na uw overlijden.
-
U hebt het recht om op elk moment vragen of klachten te richten aan uw lokale gegevensbeschermingsautoriteit.
-
Mogelijk heeft u recht op informatie over de financiële stimulansen die wij u bieden. U hebt ook het recht om niet gediscrimineerd te worden (zoals bepaald in de toepasselijke wetgeving) op basis van de uitoefening van bepaalde van uw rechten.
We zullen redelijke stappen ondernemen om uw identiteit te verifiëren. Als u een account bij ons heeft, kunnen wij uw identiteit verifiëren via uw login van uw account. Als u geen account bij ons heeft, kunnen we een bevestiging per e-mail of andere identificatiegegevens vragen, waaronder een door de overheid verstrekte identificatie, om uw identiteit te verifiëren.
U kunt een vertegenwoordiger machtigen om namens u een verzoek bij ons in te dienen en wij zullen de identiteit van uw vertegenwoordiger of bevoegde wettelijke vertegenwoordiger verifiëren door bevestiging van u te vragen of door documenten die de machtiging van de vertegenwoordiger om namens u te handelen, aantonen.
Houd er rekening mee dat uw rechten en keuzemogelijkheden afhankelijk zijn van uw locatie. Bepaalde persoonlijke informatie kan op grond van de toepasselijke wetgeving worden vrijgesteld van dergelijke verzoeken. We hebben bepaalde soorten persoonlijke informatie nodig om het product en de Diensten aan u te kunnen leveren. Als u ons vraagt om deze te verwijderen, is het mogelijk dat u geen toegang meer heeft tot of gebruik kunt maken van onze producten en Diensten.
Als u deze rechten wilt uitoefenen, kunt u contact met ons opnemen via https://support.docusign.com/SAR of een e-mail sturen naar subjectaccessrequest@docusign.com.
Overdrachten naar de VS en derde landen. Wij kunnen uw persoonlijke informatie buiten uw rechtsgebied overdragen voor verdere verwerking. DocuSign heeft bindende bedrijfsregels aangenomen om de overdracht van persoonlijke informatie van de EER naar DocuSign buiten de EER mogelijk te maken. U kunt onze bindende bedrijfsregels bekijken op https://trust.docusign.com/en-us/trust-certifications/gdpr/bcr-p-processor-privacy-code en https://trust.docusign.com/en-us/trust-certifications/gdpr/bcr-c-csb-privacy-code.
Californië. Inwoners van Californië kunnen vragen om een lijst van derden die uw persoonlijke informatie hebben ontvangen voor direct marketing doeleinden in het voorgaande kalenderjaar. Deze lijst bevat ook de soorten persoonlijke informatie die werd gedeeld. Wij stellen deze lijst kosteloos ter beschikking. Als u een inwoner van Californië bent en deze informatie wilt aanvragen, klik dan hier (https://support.docusign.com/SAR of stuur een e-mail naar subjectaccessrequest@docusign.com).
8. Hoe we uw persoonlijke informatie beschermen
Om uw persoonlijke informatie veilig te bewaren, gebruiken we fysieke, elektronische en managementtools. We passen deze tools toe op basis van de gevoeligheid van de persoonlijke informatie die we verzamelen, gebruiken en opslaan, en de huidige stand van de technologie. Wij beschermen uw persoonlijke informatie door middel van technische en organisatorische beveiligingsmaatregelen om de risico's van gegevensverlies, misbruik, ongeoorloofde toegang en ongeoorloofde openbaarmaking en wijziging tot een minimum te beperken.
9. Wijzigingen aan dit Beleid
We kunnen dit Privacybeleid wijzigen om veranderingen in de wet, onze bedrijven, onze Diensten, onze verzameling van gegevens, ons gebruik van gegevens, onze gegevenspraktijken of de vooruitgang in de technologie te weerspiegelen. Ons gebruik van de persoonlijke informatie die we verzamelen is onderworpen aan het Privacybeleid dat van kracht is op het moment dat dergelijke persoonlijke informatie wordt gebruikt. Afhankelijk van het type wijziging kunnen wij u op de hoogte stellen van de wijziging door het plaatsen van een bericht op deze pagina of per e-mail. Gelieve dit Privacybeleid regelmatig te raadplegen en eventuele wijzigingen aan dit Privacybeleid zorgvuldig door te nemen.
10. Hoe contact met ons opnemen
Voor vragen of klachten over ons gebruik van uw persoonlijke informatie of het Privacybeleid kunt u contact met ons opnemen via privacy@docusign.com of DocuSign, t.a.v.: Privacy Team, 221 Main Street, Suite 1550, San Francisco, CA 94105, Verenigde Staten.